Loading
Film + Branding

KNÆK CANCER 2021
— FRA DONATION TIL FORSKNING

Landsindsamling
Kampagnen blev skabt i samarbejde med  med Kræftens Bekæmpelse og blev vist på TV2.

Umano lavede sammen med med Kræftens Bekæmpelse 3 film, der skulle sætte fokus på hvad pengene fra de mange donationer går til. Sidste års Knæk Cancer kampagne skabte donationer for over 139 mio. kr. 

Filmene blev lavet til at leve på sociale medier – primært Facebook. De sociale medier er en meget vigtig kommunikationskanal for Kræftens Bekæmpelse og basis for mange donationer.

De 3 film skulle fortælle lidt om hvad donationerne bl.a. går til af forskningsprojekter. Samtidigt tager filmene fat i tabuet omkring at snakke åbent om kræft som sygdom – og dette tabu afvæbnes lidt ved at fortælle historien med et lille smil på læben.

FILM SKABER OPMÆRKSOMHED

Indtil videre har de 3 film, der har Brian Lykke og Neel Rønholt i værtsrollerne genereret mere end 200.000 visninger 

og har været med til at skabe en masse positiv opmærksomhed på de mere end 354 forskellige kræftforskningsprojekter som donationerne er med til at finansiere.

Back To Top