Channel Branding

Ny videoidentitet for Udenrigsministreriet
Umano har sammen med Udenrigsministeriet skabt en ny og engagerende Channel Branding identitet.
  • Kunde
  • The Ministry of Foreign Affairs
  • Branche
  • Government
  • Services
  • Channel Branding, Motion Graphics
  • Art Director
  • Sarah P. Simonsen, Nikoline H. Olsen
  • Om projektet
  • Med udgangspunkt i det kvadratiske logo-element skabte vi et univers, hvor forskellige størrelser af kvadratet udvikler sig til et andet kvadrat. De glider over i hinanden for at vise, hvordan de er indbyrdes afhængige på samme måde, som ministeriet er afhængige af resten af verden. I logo outro har vi designet logoelementet som et "vindue til verden", hvor det grafiske firkantede element fokuserer på at understrege en bestemt historie. Vi zoomer ind og fortæller engagerende historier fra hele verden.
  • Projekt Brief
  • Hvordan sikrer I, at I arbejder ud fra et fælles udgangspunkt, når I kommunikerer gennem film og video på en lang række forskellige platforme? Hvordan sikrer man, at man som afsender altid fremstår sammenhængende, når man taler om de værdier, man står for? Dette gøres gennem en strategisk og gennemtænkt identitet for ens Channel branding. Vores verden bygger på respekt for den eksisterende identitet, men skaber liv og giver en unik mulighed for at positionere sig som en nutidig og dynamisk spiller, når der kommunikeres
Udenrigsministeriet er en enhedstjeneste, hvor mission, vision og værdier er de samme uanset om medarbejderen er i Accra, Bruxelles, Kabul, München eller i København
ANIMER MED FORMÅL
Animationer bør altid tjene et formål. De bør aldrig gøres for animationens skyld.
Animationer kan udtrykke et brands personlighed lige så meget som skrifttyper, farver og ikoner kan. Sammen danner de en sammenhængende visuel identitet.
Share Our Work