>

Branding af naturoplevelser

By Umano 2 år ago
Home  /  Identitet  /  Branding af naturoplevelser

Røsnæs Rundt startede med en gruppe lokale ildsjæles brændende ønske om at lade andre udforske Røsnæs enestående natur, og tage del i alle de særlige oplevelser Røsnæs indbyder til. I samarbejde med Spektrum Arkitekter blev der tilført 13 Landmarks i Landskabet, heraf et ’naturrum’ og et aktivitetshus i havnen. Landmarksene vil sammen  skabe en sammenhængende rute og giver de besøgende mulighed for at orientere sig undervejs i den enestående natur.

Alt dette blev Umano inviteret til at kommunikere igennem en Identitet, et Website og et udstillingskoncept i Naturrummet.

01_Udstillingsrum_Roesnaes_Rundt

Vores arbejde bestod i at formidle Røsnæs Rundt, og at gøre oplevelsen tilgængelig for besøgende.

Vi valgte at fokusere på 3 områder

  • Oplevelsen i centrum
  • Formidling af projektet
  • Skabe værdi for de besøgende

Røsnæs er en naturperle, der sælger sig selv – når man først har opdaget den. Vores fineste opgave var at sørge før at Røsnæs Rundt blev kendt og derfor besøgt.

02_Udstillingsrum_Roesnaes_Rundt

Websitet er omdrejningspunktet for at øge kendskabet til Røsnæs Rundt projektet, og fungerer som en portal besøgende kan planlægge det bedst mulige besøg på Røsnæs.

Der blev lavet en aktivitetskalender i samarbejde med Kultunaut, så arrangementerne på Røsnæs ikke kun var tilgængelige på Røsnæs Rundt websitet. Derudover blev der lavet adgang til foreninger i området, så de kunne beskrive kommende arrangementer. Sidst men ikke mindst blev der skabt en gæstebog, der gør det muligt at dele oplevelsen på Facebook, Twitter og Instagram.

01_Røsnæs_Digital

Når man besøger Røsnæs er det første landmark man kommer til Naturrummet. Her er det muligt at får information om projektet og til at planlægge dagen på Røsnøs.

I udstillingsrummet kan man læse om de forskellige landmarks og planlægge ruten ud fra interesser. Man kan få et overblik over hele område ved udstillingsbordet, og man kan se en interaktiv film om Ræsnæs.

Når man er ude på ruten kan man yderliger får information med Ræsnæs Rundt App’en der bl.a. har lydfiler fra de forskellige landmarks.

I hele formidlingsdelen har været vigtigt for os, at landskabet har fået lov til at står frem, og at den samlede identitet og de digitale informationslag er noget der tilvælges, hvis der er behov for det.

Kom afsted – vi kan kun anbefale en fantastisk oplevelse.

www.røsnæs.dk

Category:
  Identitet
this post was shared 0 times
 100
About

 Umano

  (3 articles)